Tuesday 30 November 2010

Pengubat jiwa DeQdEq….

Haa…ni la ubat yang paling murah dan senang bila tgh sedih ke, marah ke…pegang je anak kucing, peluk anak kucing boleh hilangkan segala tekanan yang tgh kita tanggung…percayalah, ini merupakan terapi yg sgt mudah utk kita lakukan.

Mam DeQdEq nih mmg suka sgt dgn kucing….sayang kucing…tp x dpt nak bela kucing lagi sbb duduk menyewa kt rumah yg xdak tanah…dah tu ramai2 lak…mcm mana nk bg ruang utk kucing plak kan…

kucing 1

Comel kan….takkan tak tersenyum gembira bila tgk anak kucing comel mcm nih…so sweet to cuddle the,,,bagi mereka yg belum ada baby…hehehe… kucing 2Ni pun comel sgt…mmg DeQdEq akn tersenyum la bila tgk kucing…tambah2 yg comel2 mcm nih…Tapi kalau yg sakit, yang kena langgar kete ke…semua tu DeQdEq x sanggup nak tgk….

Dlm dok blogwalking…DeQdEq jumpa blog ni yang ada share pasal kucing….byk juga yg DeQdEq xtau lg pasal kucing ni rupanya…antaranya ialah:

Keistimewaan dari KUCING

Pada kulit kucing terdapat otot yang berfungsi untuk menolak telur bakteria. Otot kucing itu juga dapat menyesuaikan dengan sentuhan otot manusia. Permukaan lidah kucing tertutupi oleh berbagai benjolan kecil yang runcing, benjolan ini bengkok mengerucut seperti kikir atau gergaji. Bentuk ini sangat berguna untuk membersihkan kulit. Ketika kucing minum, tidak ada setitis pun cairan yang jatuh dari lidahnya.

Sedangkan lidah kucing sendiri merupakan alat pembersih yang paling canggih, permukaannya yang kasar boleh membuang bulu-bulu mati dan membersihkan bulu-bulu yang tersisa di badannya.

Telah dilakukan berbagai penelitian terhadap kucing dan berbagai perbezaan usia, perbezaan posisi kulit, punggung, bahagian dalam telapak kaki, pelindung mulut, dan ekor. Pada bagian-bagian tersebut dilakukan pengambilan sample dengan usapan. Di samping itu, dilakukan juga penanaman kuman pada bagian-bagian khusus. Terus diambil juga cairan khusus yang ada pada dinding dalam mulut dan lidahnya.

Ada banyak lagi sebenarnya….klu korang pencita kucing dan nak tau lebih lanjut <KLIK>

No comments: