Wednesday 17 August 2011

Salam Nuzul Al-Quran

Assalamualaikum dan selamat pagi, Salam Ramadhan dan Salam Nuzul Al-Quran

Sekejap saja masa berlalu, dah masuk hari ke-17 kita berpuasa….Alhamdulilllah kerana Allah masih memberi peluang untuk diri ini masih bernafas di muka bumi ini….masih diberi peluang untuk sujud dan beribadat kepada-MU…

Hari demi hari berlalu, bulan demi bulan berlalu dan tahun demi tahun berlalu…umur juga makin meningkat…namun berapa banyak amal yang kita ada…berapa banyak pula dosa yang telah kita lakukan…Ya Allah, ampuni dosa-dosa ku ini…

 

Sepatutnya di bulan Ramadhan ini, lebih banyak amal yang kita lakukan….tapi malu diri ini….separuh bulan telah berlalu, aku masih belum khatam membaca Al-Quran….huhuhuhuu…betapa lemahnya diriku ini Ya Allah…

Ampunkan aku andai aku lalai dan alpa dengan segala suruhan mu Ya Allah…sesungguhnya aku ingin menjadi sebahagian dari hamba-hamba-Mu yang di redhai walaupun hanya sekadar di Syurga-Mu yang paling bawah.

 

Terima kasih Ya Allah untuk segala nikmat dan rezeki yang Engkau berikan…jadikan aku hamba-Mu yang bersyukur dan sentiasa menggunakan nikmat yang Engkau berikan ini untuk menambah nilai hidupku, keluargaku dan orang-orang yang memerlukan….

AMINNNNNNNNN

No comments: